Saturday, September 15, 2012

AsiK BerTUkaR jE !!!

Assalamualaikum semua & selamat pagi Malaysia .... (",)

Pagi nie actually agak busy tapi sesaje je boleh  update blog ... hehehe ... curlass x ???  Tapi kita bukan curi tulang tau , jangan salah paham la pulak okey kak senah semua !!!  Pepatah dahulu ada menyebut " sambil menyelam , minum air " so sendiri mau ingat la apa maksudnya . Okey stop talking to much !!!   Korang , korang masih ingat x first henpon yang korang pakai ??? HAHAHA !!!! Korang tau nape aku gelak sakan ??? Aku gelak pasal dulu bila dapat pakai henpon je , 3 ari 3 malam x abis2 duk menggodeh ... hehehe ... Tidur pun x lena , asik duk mengodeh tepon je padahal xde sape pun yang call ... hahaha ....

First dapat pegang henpon pas abis SPM , itu pun beli second dari makcik . Gila kau dapat gaji pertama terus beli henpon . Pegi mana2 duk menayang gantung kat leher , padahal tepon nie leh tahan berat gak la ... kehkehkeh !!!! Eleh korang xyah la gelakkan aku sangat2 pasal korang pun pernah gantung henpon kat leher jugak kan ??? Kan ??? Cover henpon rasanya tiap minggu bertukar2 . Tapi bebudak sekarang untung coz dengan RM8.50 da dapat 1 simcard siap ada credit lagi kat dalam , betul x ???  Dulu masa memula nak guna henpon nie , beli simcard RM120  & itu la yang paling MURAH !!!!!!!! Top up pun dulu yang ada paling cikit RM60 & itu la aku guna jimat2 sampai sebulan ... Sekarang !!!! RM5 dah dapat top up da .....

Jom kita scodeng henpon2 yang pernah aku pakai dulu . Actually ada banyak lagi tapi aku da lupa ... just refresh mana2 yang aku ingat jerk ... Aku nie kalau pakai henpon memang x lama pastu tukar baru , maklum la cepat boring . Dulu masa bujang , tiap kali tukar henpon mesti nyorok2 coz takut kena bebel dengan nenek ... hehehe ...  Tapi nenek aku nie macam dapat ' bau ' je kalau aku tukar henpon & start la dia ceramahkan aku ... hahaha !!! Ayat yang aku ingat sampai sekarang  " Daripada tukar2 tepon abis duit tu , kan bagus beli beras ... kenyang jugak perut " Kahkahkah !!!! Love u la nenek !!!

NOKIA 3210
 nie la henpon pertama yang pernah aku pakai . Beli dengan makcik aku dengan harga RM250 .
walaupun henpon second , 3 ari 3 malam aku mengodeh x abis 
excited sangat la tu !!!!

NOKIA 3310
 Dulu henpon nie memang femes giler la !!! sape yang ada henpon nie da kira dasyat la ... kehkehkeh !!!
x lama pas pakai nokia 3210 , aku tukar henpon nie coz terpengaruh dengan iklan yang mengujakan kat tv 
cover tepon tiap2 minggu bertukar !!!

NOKIA BUTTERFLY 8250
 henpon nie special cikit coz ex boifren aku yang hadiahkan ... hihihi ( terimbas kenangan lama lak )
Aku suka sangat henpon coz kecik je saiz pastu skrin dia warna biru 
tapi sayang pas clash dengan ex aku , terus aku jual henpon nie dengan nombor2nya sekali 
huhuhu

SONY ERICSSON Z200
 lepas jual henpon lama teringin lak pakai henpon flip 
so beli la henpon nie ...
mengodeh x abis2 je sampai kena bebel dengan nenek ... sori nenek ;-p
hahaha !!!

SAMSUNG SGH-E330
 lepas pakai sony ericsson setahun lebih , tukar pulak ke samsung coz tengok macam best je tepon nie
tapi memang best pun 
rasanya x abis khatam godeh kot lagi da tukar lain da ...
 
NOKIA E63
 seingat aku ini la henpon yang paling lama aku pakai dalam sejarah ... hahaha !!!
sebelum henpon nie , aku ada pakai model lain tapi x ingat model apa
Henpon nie aku beli masa bertugas di LCCT  & masa tu pas bonus
beli 2 set  hitam untuk myluv hubby & yg merah untuk aku

SAMSUNG GALAXY S2
nie la phone terbaru yang aku pakai sekarang & ini la henpon paling mahal yang pernah aku beli dalam sejarah hidup aku ... hehehe !!!
Setelah termenung memikir berminggu2 & puas memujuk myluv hubby berhari2 baru dapat aku beli 
 sampai sekarang x abis godeh lagi phone nie coz x berapa berani 
tapi henpon nie memang terbaek !!!!!!!!!!!



No comments:

Post a Comment