Saturday, February 26, 2011

Macam-macam !!!

Pagi nie keje tiada apa pun yg menarik nak ku updatekan ke dalam blog aku nie . Semua seperti biasa jek , mcm hari2 selalu & busy kaunter pun macam hari2 selalu . Tapi aku kurang suka sikit kalau keje pagi malam jatuh hari jumaat pasal ..... pasal kena pakai baju kurung :-(((((( Agak2 ada x yang setuju dengan aku ???? Mesti ada kan coz kalau dah pakai baju kurung nie macam susah sikit .. iyela nak kena jaga , kang baju renyuk2 kang kena marah lagipun x best la kalau orang tgk .... Tapi pagi nie aku sedikit suka pakai baju kurung pasal baju aku licin jek macam baru hantar dobi ... hahaha ... Sebelum nie baju aku memang cepat renyuk walaupun aku gosok bagai nk rak ... Actually thanks to kak haniza cayang coz bagi petua nie kat iza .... Hari tu masa aku pegi keje tumpang kak ija , kitorg adalah borak2 pasal baju uniform then dari situlah dia bagitau aku . kalau nak baju kurung tu nmpk licin jek gosok terus pas kita basuh , time masa baju tu tengah lembab2 la . Aku pun balik cuba la buat tapi selepas basuh & bilas baju kurung , aku rendam jap dalam soflan then gosok .... serius beb .... senang nak gosok & baju kurung tu licin jek macam pas hantar dobi .... So pada kawan2 tu leh la cuba petua nie pasti lepas tu korang suka giler .... (",)

Alahai la mata kenapa la kau ngantuk ???? Badan pun letih semacam jek ... Hidung nie selsema ntah bila la nak baik ... sampai mengelupas2 hidung aku .... Bila difikir2 rasa nak tido jek coz esok pagi ada banyak keje nak kena settle kat umah maklum la lusa da majlis besday anak aku . Apa preparation pun x buat lagi , satu barang pun aku x beli lagi , tu yang esok baru nk pegi beli barang tu . Kalau ikut plan asal aku ingat nak pegi beli barang pas balik keje pagi tapi tiba2 lak myhubby ada training boling kat subang . Ntah masa bila lak la myhubby nie daftarkan diri dia dalam team boling pun aku x tau .... tapi xpe coz aku paham myhubby nie memang aktif sukan . So esok balik keje pagi tu nak kena pegi shopping barang . Aku ingat nk cari kat Econsave jek pasal tu jek la shoping place yg paling dekat & paling penting MURAHHHH !!!!! tapi tulah esok hari sabtu mesti xde plastik .... terpaksa la aku kena bwk beg shopping sendiri ... leceh2 !!!!!!!!

Untuk majlis lusa nie cian kat aku xde yg datang tolong .... huhuhu .... nasib baik la juga adik ipar aku yg belajar kat UPSI tu xde class so leh la juga dia datang & tolong2 aku ... Myhubby lak x dapat cuti pasal dah ramai sangat orang cuti . Tapi xpe Insya-Allah aku boleh buat .... Adik ipar aku nie dia okey coz dia nie senang cikit kalau nk minta tolong dengan dia pasal dia ringan tulang ... orangnya pun boleh tahan jugak ensem . Sekali imbas sebiji macam muka myhubby cuma dia nie ada tinggi cikit & kulit dia sedikit cerah dari myhubby ... So kepada pembaca2 blog aku kalau nk kenal dgn adik ipar aku nie leh la datang umah ari ahad nie ... hehehe . Muka adik ipar aku nie ada iras2 artis indon ntah sape ntah nama dia aku lupa la ... irwan shah ke pebende nama dia ... gitu la ... hahahahahahahahaha ....

Untuk majlis besday anak aku ari ahad nie macam2 aku planning . Doa aku semoga semuanya berjalan dengan lancar & diberkati ... Aku xde niat untuk menunjuk2 jauh sekali nak bermegah2 cuma aku adakan majlis nie saje untuk raikan besday kedua2 puteri aku iaitu yana yg dah masuk 3 tahun & mia yg dah masuk setahun . Aku saje nak hepi2kan anak2 aku coz aku x pernah wat majlis besday sebelum nie . Lagipun aku nak eratkan lagi ikatan persaudaraan sesama rakan & jiran ... hehehe . Kalau nak dikira dah lama giler aku x wat makan2 tau .... Kepada rakan2 , sahabat handai & saudara2 yg suda dijemput tu sila2 la datang tapi kalau x dapat datang iza x kisah pasal iza tau semua orang pun ada program sendiri nak2 ari ahad kan ... Pada yg aku jemput melalui facebook tu thank2 pada yg reply .....

No comments:

Post a Comment