Thursday, February 10, 2011

Mencari Yang Dicari

Kan best kalau kita nie orang kaya ... hehehe (",) Sekarang nie memang kaya ... kaya dgn budi bahasa jek la ... hahaha ... Korang mesti cakap iyela tu kan ... Kaya dgn budi bahasa tu memang dah wajib la tapi kalau poket pokai xleh jadi gak , betul x ??? Kalau korang x caye cuba korang test pegi kedai pastu cakap saya kaya dgn budi bahasa , beli beras sekilo ... Agak2 apa tokei kedai tu ckp kat korang ??? Aku nak rasa hidup kaya banyak duit , waaaaa .... bestnya !!!!!!!!!!!!!! Masa tu mesti aku leh beli apa saja yg aku nak , kira 24 jam tanpa henti pegi shopping . Lagipun masa tu aku xyah la pening2 fikir duit jek ... xyah nak pusing2 duit ... hahaha . Walaupun kaya masa tu aku akan keje gak tapi xdelah sampai tension jek . Tension dgn tekanan .... Tak pun kan best kalau ada orang baik ati bagi duit selepuk pastu suh wat pe jek yg aku suka dgn duit tu ... Masa tu 1st yg akan aku buat ialah bayar semua hutang ... hehehe ... Tapi ada kerrr ???? Mustahil2 tapi kalau dalam mimpi apa pun boleh ....

Aku tanyalah kat korang kan ... korang yg dah ada pasangan tu agak2 nape korang terpikat dgn pasangan korang ??? Adakah kerana rupanya kah ???budi bahasanya kah ??? agamanya kah ??? atau DUITnya kah ??? Aku terima pasangan aku kerana semua yg aku sebut pasal semua tu penting . Pasal rupa tu memang penting gak coz korang akan hidup together forever dgn pasangan korang pas kawin ... dan masa tu rupa tu jek lah yg korang akan tgk . Time tu kat bilik , kat dapur , kat ruang tamu kat mane2 lah muka dia jek .... tapi agak2lah jugak kalau nk memilih tu tgk2 jugak diri sendiri tu . Yg penting sejuk mata memandang ... Budi bahasa pun penting pasal kang dapat pasangan yg xde budi bahasa sakit ati seumur hidup lak . Kira diri sendiri sengsara ... keluarga lagi la sengsara . Bagi aku the most important is agamalah coz agamalah yg akan menentukan samada kita akan bahagia atau tidak .

Di zaman nie pulak duit penting pasal tanpa duit macamane nk hidup ??? Bukan xleh hidup cuma nanti hidup dah macam tarzan la pulak .... hehehe . Aku paling benci kalau lelaki sesuka ati cop perempuan nie mata duitan ... Pasal semua yg cakap tu pokai belaka ... pada aku perempuan kena mata duitan coz realiti hidup sekarang dah berubah ... Hidup yg hanya bersandarkan cinta xkan kemana2 kalau pasangan kita xde usaha untuk mantapkan hidup dia . Masa tgh mabuk cinta memanglah semuanya indah tapi hakikat sebuah percintaan hanya akan bermula pas korang kawin . Aku x kisah kalau pasangan aku dari kalangan orang susah ... tapi aku nak dia ada wawasan tuk ubah hidup dia ... Xkan lah pas kawin naik moto sampai ke tua pun naik moto gak ... Kalau anak sorang xpe , kalau anak 10 org macamane ??? Korang jgn salah paham lak ... aku x hina org naik moto tapi sekurang2nya mestilah ada wawasan tuk berubah ... jgn sekadar bersyukur la dgn apa yg ada ... bersyukur tu penting tapi kita kenalah usaha untuk mempertingkatkan hidup . Sebuah rumahtangga yg bahagia mestilah ada visi dan misi untuk masa depan yg lebih sempurna yg terpenting untuk anak2 ... Nie pesan mak aku yg aku pegang sampai sekarang ... BIAR SUAMI KITA MALAS KEMAS UMAH YG PENTING DIA RAJIN CARI DUIT .... Lagipun kebanyakkan perempuan sekarang bekerjaya so pasangan tu xkan nak makan tanggung berak cangkung jek ???

Walauapapun kita nie jgn la terlalu memilih sangat ... kang kita yg rugi . Kadang kita nak sangat dapat pasangan yg sempurna tapi macam xde jek kan ??? Sebenarnya takde sorang pun yg sempurna di kalangan kita nie tapi kita kena saling lengkap melengkapi barulah jadi sempurna . Kadang kita diberi kelebihan dari segi lain , pasangan kita lak dari segi lain . Tapi korang tau x , sebelum aku jumpa myluv hubby aku nie aku pernah la couple dgn jantan kaki kikis dan mat rempit ... hehehe . Yg kaki kikis nie memang dasyat la pasal dari tiket tambah bas , makan , tgk wayang dgn beli barang semua duit aku . Setahun aku kawan dgn dia , memang aku jek la yg kuar duit time dating tapi masa tu memang x terasa pasal tgh mabuk cinta ...huhuhu . Seingat aku jantan nie masa sepanjang kawan dgn aku dia x keje ... Tapi tu la satu ari tu tuhan buka ati aku buat aku terfikir ... xkan aku yg nak kene tanggung jantan nie bila dah kawin nanti ??? macamane dgn anak2 aku ??? Terus aku blah tinggalkan dia ... yg lucunya masa tu aku x tau la nape ati aku keras giler , aku x nangis masa putus tu tapi jantan tu lak yg nangis ... kehkehkeh . Yg mat rempit lak x sampai sebulan aku kawan terus aku cabut lari selamatkan diri . Yg nie lak 24 jam pakai jaket itam pastu bawak moto dah macam pelesit ... kahkahkah ... Yg kelakarnya aku minta putus dgn dia masa nak beli buah tembikai .... lucu2 ....

Tu lah lumrah sebuah pencarian ... kena terus mencari sampai kita jumpa dgn yg betul2 diciptakan untuk kita walaupun kita xtau berapa lama tempoh pencarian tu . Paling penting dalam kita mencari tu janganlah sampai kita memberi harapan kat orang pastu kita tinggal macam tu jek ... kalau nak tinggal tu tgk2 jugak la sebab2nye yek .... Berkawan biar berjuta pun xpe yg penting bercinta biarlah satu jek .... Bercinta dua tiga orang sekaligus kang x terhandle lak tapi kalau yg terror main kayu tiga tu x salah pun as long as x kantoi ... Kang kalau kantoi bukan mencari cinta namanya , tu dah tukar mencari bala ... hahahaha ... bubai all ...

No comments:

Post a Comment