Thursday, February 24, 2011

D.E.M.A.M

Jam dah pun menunjukkan pkl 12.10 pg tapi mata aku x ngantuk2 lagi ... mungkin pasal selsema aku yg teruk nie kot , sok sek sok sek dari tadi .... Masuk ari nie da 4 ari aku demam . Aku asal dah start sakit tekak tu memang dah tanda2 la tu ... tanda2 nk demam la , korang jangan fikir lain lak ... Tapi korang jangan risau okey coz aku dah pegi klinik pun check up , doktor kate demam biasa je almaklum la cuaca sekarang pun x menentu kan ??? aikkkk salahkan cuaca lak aku nie .... xdela doktor yg cakap macam tu aku angguk jela . Aku x kisah sangat kalau aku yg demam ke selsema ke apa cuma aku paling risau kalau berjangkit kat anak2 aku nak2 yg kecik tu Damia ... alahai risau betul aku ... aku tengok pun mia dah start bersin2 ... jangan la mia demam , kesian kat myhubby nk jaga kalau aku keje nanti .

Aku start demam 4 ari lepas ... tiba2 je sakit tekak . Aku dah agak dah , kalau aku sakit tekak tu tanda2 awal aku nak demam . Pastu esoknya keje petang kepala aku dah start ting tong da ... badan lak sakit2 ... bersin2 jangan cakap la tekak lak perit giler . Tapi dah kat tempat keje kan ?? tahan jelah . Malam tu aku balik terus makan panadol then tidur ... Sok pagi ingat dah baik tapi makin sakit lak badan aku ... Pagi tu lak keje ... terpaksa la tahan je . Yang lainnya pagi tu tekak aku x sakit tapi rasa loya semacam je , loya2 payau la senang cerita rasa dia ... Aku tambah2 la risau kot2 la ada ... OHHHHHHHHHH TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKK .... Tekak aku rasa loya sampai makan mee goreng pagi tu x abis pun padahal aku lapar sangat masa tu . Petang tu pas balik keje terus aku pegi klinik wat check ... Aduhai legaaaaaaaaaaa ..... nasib baik demam biasa jek then doktor tanya esok keje ker ??? aku jawap la malam nie sambung keje ... terus doktor bagi MC 2 hari suh aku rehat secukupnya ... Thanks doktor .... coz aku memang betul2 dah x larat ... lesu giler badan aku tuhan jek la yang tau .

Sampai2 je kat umah terus aku tumbang kat katil , anak2 pun aku dah hirau ... cian anak2 aku tapi aku nak wat macamane dah aku demam kan ??? Nasib baik la myhubby leh continue jaga anak2 walaupun aku tau dia pun penat . Sebelum tumbang tu sempat la aku msg2 org2 yang sepatutnya bagitau aku MC malam nie . Sedar2 je dari tidur aku tengok jam dah pukul 8.00 mlm ... lama juga aku tertido ... anak2 pun dah mandi ... anak2 pun dah makan ... Alhamdulillah ... Cuti 2 hari tu aku memang rehat secukup2nya la ... tapi kerja rumah kenalah juga buat kala....u tidak sape lagi nak buat kan ??? Nanti kang kalau rumah bersepah2 lagi la aku tambah2 demam silap2 haribulan terus masuk hospital .... kahkahkah

Semoga esok aku akan bertambah sihat hendak-Nya ... Insya -Allah ... Kepada kawan2 yg mendoakan kesihatan aku tu ... terima kasih banyak3 .. Semoga Allah makbulkan doa kalian . Tiada siapa pun kat dunia nie nak sakit .. Sekurang2nya aku bersyukur kerana aku cuma demam jek ... Coz ada orang lain kena penyakit lagi la macam2 .... Nauzubillah .. Semoga aku kekal sihat untuk menbesarkan anak2 aku ... AMIN ...

No comments:

Post a Comment