Tuesday, September 7, 2010

yana & mia demam

Hari nie kerja x brape nak best pasal kedua2 puteri aku demam . Kesian kat hubby aku kena jaga diorang . Sebenarnya dari petang kelmarin lagi diorang dah start batuk2 tapi aku just ignore jek pastu semalam makin teruk lak . Sori sayang ibu , pasal ibu tak brape perihatin ...... Sebelum pergi kerja semalam petang aku dah bawak dah mia pergi klinik tapi just amik ubat jek . Tu pun ubat batuk ... Aku malas nak jumpa doktor pasal kalau aku jumpa doktor kang lambat pulak aku pergi kerja . Nanti kang problem pulak punch card kerja aku . Maklum la aku kena jaga juga reputasi kerja aku ... aku tak nak nanti orang kata aku nie tidak berdisplin pulak .

Pas aku bawak mia pergi klinik , aku pun pergi la kerja macam biasa coz aku ingat hubby aku boleh handle . Tup2 dalam pkl 6.00 ptg masa aku tengah nak beli makan buka , hubby aku col gtau mia nangis2 tak berhenti dah dekat 2 jam . Terkejut beruk aku tambah risau tak tentu hala tapi aku cuba control pasal aku tengah kerja . Aku slow talk kat hubby aku , aku suh dia handle dulu ... kalau betul2 dah takleh handle aku cubalah minta kebenaran nak balik awal .

Pas aku buka dalam pkl 7.50 ptg gitu hubby aku col ckp dia dah takleh handle & dia suh aku balik awal . Dah la hubby aku tak sempat buka , tak sempat nak solat pasal anak duk nangis2 jek ... lucu pulak masa tu walaupun dalam masa yang sama aku cian kat dia . Pas jumpa kak su & cerita semuanya , kak su suh aku col En Nuar untuk balik awal . Alhmadulliah En Nuar bagi aku balik awal tapi esok pagi kerja kenalah bawa surat doktor .

Balik tu aku & hubby aku terus pergi klinik fuziah ... the best part is masa aku duk dalam bilik doktor tu mia leh ketawa senyum2 pulak macam orang sihat pulak .... sampai doktor tu cakap mia nie saje jek nk kasi gegar hati mak ayah dia . Cam hampeh tul tau .... tapi memang sah la dia demam cuma baru nak kena jek . Doktor bagi ubat demam dengan antibiotik . Aku kena tambah rm6 untuk beli cool fever.... xpela asal anak aku cepat sihat .

Malam tu aku tidur memang takleh lena pasal mia asyik bangun nangis pasal idung dia tersumbat kot . Last2 aku tidurkan dia meniarap ... Banyak kali juga la aku jenguh bilik anak aku pasal mia tidur dengan kakak dia kat bilik lain . Memang x cukup tidur beb ..... Masa aku bangun nak masak sahur , mia bangun tersengih2 kat aku . Aku angkat pastu bawak masuk bilik aku biar dia baring sebelah ayah dia , masa tu la pulak dia merengek .... macamane aku nak masak ??? Last2 aku masukkan dia kat walker ... huhuhu . Sambil aku masak aku dapatla main2 dengan dia ..... dia pulak xde pulak nangis2 makin ligat dia bergerak dengan walker lagi ada . Hai anak .... memang la anak bertuah tau ...

Sepanjang aku kerja pagi alhamdulliah la mia tidak nangis tapi the bad news is demam dia dah berjangkit kat kakak dia si yana .... aduhai la tension2 .... balik kerja semua macam okey jek coz balik2 kerja aku terus bagi diorang makan ubat then diorang tidur . Dapatla aku masak kejap untuk buka , tu pun masak ringkas2 jek . kacang buncis tumis dengan sardin .... okey la tu . Sebelum pergi kerja malam tu aku dah siap2 bagi diorang makan ubat pasal takut la kot2 diorang nangis2 ... Memang betul pun nangis pasal aku baru jek masuk kerja kul 9.00 mlm , hubby aku dah col dalam kul 11.15 mlm cakap si mia dengan si yana nangis2 .... tension2....

Memang betul2 menguji tahap kesabaran aku dengan hubby aku . Iyela ... bdk kecik kalau demam memang susah sikit nak jaga tapi as a parent , kitorang kenalah jaga diorang sebaiknya sampai kebah demam tu . Nak2 diorang masih kecik nie , coz diorang tak pandai cakap ... yang diorang tau badan diaorang x selesa ... tambah2 sekarang nie banyak sangat penyakit yang merbahaya yang boleh membawa maut . Eeeeeeeeeeeee .... minta simpang la nauzubillah ...

No comments:

Post a Comment