Monday, September 27, 2010

Aku demam ...

Sungguh x best kerja hari nie coz aku demam plus sakit tekak yang amat sangat . Suara dah macam bunyi cd rosak cetak rompak lak ... hehehe , tu la padahnya kalau minum air gas tak ingat dunia . Actually aku sakit tekak sejak balik keje malam ari tu tapi xlah teruk sangat . Masa tu dah tau dah , tu tanda2 awal aku nak kena demam tapi aku nie jenis paling susah nak makan ubat so aku biar jelah .

Hari ke-2 aku rest kat umah , effa dengan kemma ada datang beraya . Aku x dapat nak sediakan apa2 pasal purse aku dalam kete , hubby aku lak keje . Paham2 jelah yek ... hehehehe . Mula effa cakap nak datang beraya dalam tghari tapi tunggu punya tunggu petang baru dia sampai . Aku gak yang suh dtg petang pasal dapat la gak aku sediakan pape pasal masa tu hubby aku dah balik . So petang yg effa datang tu hubby belikan la kuih 2 3 jenis ... hehehe . Ok la tu dari makan kerepek jek kan ???

Ikut planning pas effa balik dari umah aku , aku nak pegi pasar malam dengan hubby aku dalam pkl 6 ptg macam tu tapi cancel pasal effa ajak beraya umah kak sue so aku pun join je lah plus aku pun lum pegi umah kak sue . Masa sampai umah kak sue , hujan dah start renyai2 la ... Masuk je umah kak sue kitorang disambut oleh seekor kucing yang comel tapi lupe lak nama dia ... tapi anak aku si yana nie memang geram dengan kucing , dia pegi tarik ekor kucing tu . Kucing tu pe lagi naik marah la .... hehehe . Jangan marah kak sue ...Beraya umah kak sue best la pasal leh borak2 . Dah la aku sakit tekak , kak sue lak sediakan air strawberry bergas , masa kak sue tuang air tu kat gelas aku tengok jek sambil dalam ati aku cakap makin teruk la tekak aku nie kang . Tapi dah nama pun beraya so aku pun minum la ... hahaha .Lama jugak la aku kat umah kak sue . Masa aku kat umah kak sue tu aku memang berangin sangat dgn si yana pasal perangai Ya Allah mengada2 x boleh nak cakap la ... Nasib baik kat umah org , klu x lama dah kena hanger ... Anak effa mandi , dia pun sibuk nak mandi jugak .... sabar jelah ...

Malam tu badan aku dah start bisa2 da , panas lain macam jek , suara lak dah macam jantan . Nie x lain aku da demam la nie . Basuh baju pun x sempat bilas aku dah tido ... bgn paginye baru aku settlekan basuh . Tu pun kerana terpaksa coz masa tu badan aku dah demam , mata pulak dah panas semacam jek . Suara lak dah x kuar pasal tekak aku perit sangat . Dalam pkl 10 pg aku call PA inform aku mc . Hubby aku balik keje baru dia anta aku ke klinik . Aku pegi klinik Fuziah jek . Nasib baik dapat mc , klu x terpakse la aku kerja dgn badan yg tak sihat dah tekak yg xleh kuar suara ... hahaha . May i help u sir ... ( versi bahasa isyarat ) hehehe

No comments:

Post a Comment