Friday, September 3, 2010

hasil tanaman my mentua ....

geram aku tengok buah markisa yang banyak nie ... lebat sangat buah dia . nie semua hasil guna baja najis cacing ...

me & buah markisa yg masih muda ...

kebun buah markisa milik my bapa mentua .... yang merah tu dah masak dan boleh dimakan . sedapppppp .... masam2 manis ...

ini pulak pokok ulam raja . banyak giler pastu lebat2 pokok dia ... sape nk makan ulam lain kali boleh order time aku balik kampung ...

nie pokok hiasan yang ditanam oleh mak mentua aku , ntah penamenya pun aku tak tau . mula dia beli sepokok jek pastu dia tanam lagi ... mak aku nie tanam pe jek semua menjadi ....

ni pokok sayur meranti ... yang itam2 tu biji benih le . sayur nie sedap tapi pahit2 cikit la .

nie aku x tau pokok apa , aku main amik jek gambar ...

mak mentua aku cakap buah pokok nie boleh makan tapi aku macam seram jek nak makan coz buah dia macam menakutkan ... hehehe

ni pokok hiasan mak mentua aku tanam berpasu2 ... semuanya lebat2 . nak order boleh just gtau jek masa aku nak balik kampung nanti ... hehehe

tangan mak mentua aku nie macam ada magik tau , tanam apa semua idup ...

sape tau apa nama buah nie ??? mak mentua aku yang tanam pun x tau apa nama buah nie ...

ini pokok misai kucing ... kira pokok herba kot coz leh wat ubat ... bapa mentua aku suka minum teh pastu letak daun pokok nie . bagus untuk kesihatan ...

pokok buah roselle ... lebat giler buah dia . sape nak leh tempah bila aku balik kampung bila2 nanti ...

buah roselle yang dah boleh dipetik .... geram aku tengok , merah2 ranum ...

No comments:

Post a Comment