Saturday, January 5, 2013

NeW ... nEW ... neW yEAr 2013

Assalamualaikum ... (",)



   Rasa macam lum terlambat lagi kan kalau aku nak wish Selamat Tahun Baru  ... Maklum la blog nie da naik bersawang da , lama bebeno x jenguk ... hihihi ... Maklum la sejak kebelakangan nie busy sesangat la walaupun tu semua PROPA !!!! kehkehkeh !!! Ntah la aritu memang excited nak update memacam tapi spoil mood jerk coz gambar xleh nak diupload !!!  Geram sesangat ... Sebenarnya aritu da boleh upload gambar jap pastu xleh balik ... Tension la pulak ... Ok stop merungut pasal gambar2 yang xleh diupload tu , now kita move forward to the next story ... hahahaha ... ohhhh my english !!!! Spikong la sangat !!! First sebelum aku merepek meraban dengan segala story the mory , aku doakan semoga perjalanan kehidupan u alls bagi  sepanjang tahun 2013 nie berjalan dengan baik adanya . Kita hanya mampu merancang tapi Allah jua yang menentukan .. amin .... Ikrar aku tahun nie nak jadi muslimah yang lebih baik dari tahun yang sudah . Paling penting aku da xnak amik tahu pasal orang yang suka amik tahu hal aku !!! No more gosip2 ! kepoh2 ! kecoh2 ! gelak2 !



  Aritu tu malam countdown u alls sambut katner ??? Mesti memasing celebrate kan ??? Hurmmmm untung la korang , aku nie xde maknanya nak menyambut malam tahun baru coz da masa tu baru balik  keje petang then sampai umah pun da pukul bape da ... Sudahnya tengok tv je la kat umah sambil makan megi dengan myluv hubby ... huhuhu .. pastu buat apa lak ??? Emmmm... paham2 sendiri la , xkan nak inform kat cini kot kang kata aku melucah lak . Sebenarnya teringin la gak nak pegi Putrajaya ke mana ke janji leh tengok bunga api tapi tu la anak2 kecik lagi pastu time2 macam nie mesti susah nak cari parking jadi membongkang kat umah lagi baik , x stress !!! Tapi jeles !!! boleh gitu ???Ala ... tapi aku jeles la sebenarnya !!!!! huhuhu ...


  Permulaan tahun baru aku x berapa baik coz 1st januari tu da la aku keje pagi . Ingat semuanya ok2 je la kat umah rupa2nya aritu myluv hubby x sihat . Sepanjang aku keje pagi tu memang myluv hubby cuba kuatkan semangat la untuk jaga anak2 walaupun da muntah2 sakit perut . Yang aku nie pulak kalau balik umah pastu tengok umah macam kapal karam  mula la aku membebel2 . Maklum la kita da la penat baru balik keje pastu ingat balik umah boleh la rehat2 . Tambah sakit hati plus sakit mata bila kita tengah sibuk kemas2 umah , si dia lak elok duk melepek je kat sofa . Lagi tambah hot la aku !!! Then anak sulung aku la bagitau yang myluv hubby sakit perut dari pagi muntah2 . Wahhhhh anak kesayangan back up ayah dia la !!! Agaknya dia pun penat dengar aku membebel kot ... hahahaha .... So bila da anak sound aku tu , aku slow la membebel tu maklum la kita baru balik keje mana tau apa , myluv hubby pun xde gitau apa2 ...

  Petang tu dalam pukul 5 lebih kot , tetiba myluv hubby muntah2 balik ... Teruk jugak la aku dengar myluv hubby muntah . Kesian myluv hubby , risau la pulak tengok keadaan dia so petang tu aku bawa la dia pegi klinik . Dalam masa yang sama aku duk pikir macamana nak keje malam nie ??? Sape pulak nak jaga bebudak bertiga nie kalau aku pegi keje ??? Aduh 1st januari xkan aku nak amik EVL kot ??? Emmmm xpe2 cool , kita tunggu apa doktor cakap then baru decide amik EVL ke tidak . Menurut kata doktor maybe myluv hubby ada tersalah makan that why dia muntah2 & sakit perut . Then aku tanya la doktor , dalam condition myluv hubby yang x bermaya tu boleh x dia jaga anak2 malam nie aku aku kena pegi keje ??? Doktor kalau boleh nak myluv hubby rehat la tapi kalau da aku kena keje terpaksa la dia jaga gak anak2 . That mean ??? Aku kena amik EVL !!! Ohhhhh no!!! Sepanjang perjalanan nak balik ke rumah tu kepala otak aku berpusing2 nak buat keputusan samada nak keje ke amik EVL . 


  Balik dari klinik sampai umah da dekat2 pukul 7 ptg . Aku mandikan anak2 pastu siap2 masak air panas then terus bagi anak2 makan coz aku da decide nak keje je malam tu !!! Kejam x ??? Bukan aku x kesian myluv hubby sakit tapi dalam masa yang sama aku kena utamakan kerjaya jugak . Memang berat la ati masa tu nak pegi keje tapi da terpaksa . Aku pesan kat anak2 aku suh tido awal coz ayah x sihat , jangan nakal2 ... Paham ke budak2 tu dengan pesanan aku ???? hahahaha !!! Aku cakap kat myluv hubby kalau rasa x xleh handle , call aku nanti aku balik la ... So malam tu aku keje dengan hati yang risau tapi aku still kuatkan semangat . Pagi esoknya aku minta balik awal coz anak sulung aku da start sekolah tadika . Da la myluv hubby x sihat , baju sekolah anak x gosok lagi . Maklum la baju uniform baru semalam petang dapat ... Ingat pas dapat tu nak la basuh pastu gosok tapi x sempat coz kan hantar myluv hubby pegi klinik . Minta balik pukul 6.45 pg tapi pukul 7 pg baru dapat kuar . Dari kaunter nak pegi ke parking je da makan masa 10 minit pastu dari terminal ke rumah dalam masa 25 minit jadi agak2 pukul bape aku sampai umah ??? Itu pun aku bawak kete leh tahan laju la time tu ... hehehe ...  Sekolah start pukul 7.30pg !!! Sempat ke aku nak siapkan anak aku ??? Jawapannya x sempat !!! 1st day sekolah anak aku masuk lambat , nasib baik aku da inform awal ustazah dia ... 

  Ok cukup untuk upate kali nie .... Tunggu the next update !!! 

- WASSALAM -

 

 

No comments:

Post a Comment