Tuesday, November 27, 2012

ouR VacATioN ( PART 2 )


 Assalamualaikum semua ... (",)

Hye korang , pekabo ??? Ok !!! Berminat nak tau cerita2 indah sepanjang percutian fun aku x ??? KAHKAHKAH !!! Ada yang berminat ker nak tau ??? Bluweekkkk !!! ( muntah ijau ) Xde pun ... kahkahkah !!!! Ala kalau xde pun , ada aku kesah !!! Nie blog aku so suka ati aku la nak citer ke x ... Tapi pada yang sudi membaca tu thanks ya !!! Ok aritu story aku stop sampai check in hotel je kan ??? Aku & family sampai hotel dalam pkl 1 lebih la then rehat2 kejap pastu solat .Penat jugak kan nak memulakan vacation ??? Maybe penat pasal sesat kot ... hurrmmmm maybe ( memang betul pun sesat !!!)  . Tu baru first day tu !!! hahaha !!! Then dalam pkl 2 lebey  kitorang pun gerak la kuar dari hotel . Muka memasing excited giler ko !!! Hahahaha !!! Yang terlebih excited pastilah anak sulung aku coz dia tu memang suka sangat berjalan . Korang bayang la , umur baru 4 tahun tapi da pandai complain boring kalau asik duduk umah jer  . Anak no dua tu seronok jugak la tapi damia nie suka ikut2 kakak dia ... hehehehe ...  Maklum la adik kan ???

Kuar je dari hotel , myluv hubby la yang amik kete .  Aku & anak2 tunggu depan hotel . Malas nak melintas jalan coz parking kena menyeberang jalan . Da la anak aku yang no 3 , Danial tu da ada bunga2 nak demam . Sian aku tengok budak kecik sorang nie ... hehehe ... Tapi ibu nie tengah excited nak meronda Bandar Melaka nie .... Camner nak buat tu ??? Percutian harus diteruskan !!!!! Ok dalam kete , myluv hubby da standby on gps ... AHAHAHAHAHAHAHA !!!!! Ketawa nak pecah perut aku dengan myluv hubby coz masih percaya menatang yang da meyesatkan dia seketika tadi .... kehkehkeh !!!! Aik myluv hubby nie da lupa ker ??? Tapi aku suker spirit myluv hubby nie coz dia x mudah kalah dengan tahap ketawa aku yang da x keruan nie . AHAHAHAHAHA !!!! Penat aku ketawa tau ...  Xpe2 sayang ye kalau gps tu menyesatkan kita lagi , elok buang je ke laut  tau coz da dekat sangat dengan laut nie  pastu macam yang myluv hubby pesan on balik google director .... kehkehkehkeh !!!!!!!!!!  Myluv hubby on gps tu pasal dia x tau jalan so that why la ye kawan2 sekalian ....

Perjalanan diteruskan ... first place yang kitorang pegi is Mahkota Parade Melaka . Ntah la dari dulu kan kalau kita jenjalan ke Melaka , mesti pegi tempat nie dulu ... huhuhu ... Nape ek ??? Aaahh malas la nak pikir !!! Jarak shopping mall nie cuma 5 minit je dari hotel kitorang . Tu pasal kitorang naik kete la tapi kalau jalan kaki maybe 15 minit kot ... Kitorang masuk shopping mall nie bukan apa cuma nak cari tempat makan jer coz memasing da lapar da .... Tanpa berfikir panjang kitorang terus masuk jer kat McD ... Senang kan ??? Xyah pikir banyak2 sampai pening kepala hanya kerana nak makan kat mana ??? !!! Lagipun masa nie Danial da start merengek2 da ... Cian my little boy ... Lepak2 dalam McD adalah dekat sejam tapi bukan makan apa pun walhal order beriya macam 10 tahun x makan .... Sudahnya membazir !!! Inilah sebahagian pangai orang Malaysia . Jangan x ngaku ye !!! Aku lapar sebenarnya tapi almaklum la masa nie aku tengah excited meng'test' samsung galaxy tab 2 yang myluv hubby hadiahkan sempena besday aku so tahap excited aku tu da mengatasi tahap lapar .... Anyway once again thanks sayang for the gift .... (",) Suka sangat !!!

 Nie la besday gift dari myluv hubby aku ... 
Memang gumbira sangat coz aku memang nak sangat gajet nie tapi bila da ada leh pulak kata dalam ati " kalau dapat jewely kan best " 
hahahahaha !!!!!!!!!!!!! pompuan & barang kemas tidak boleh dipisahkan ;p

Lepas makan2 kitorang ronda2 la dalam shopping mall tu sampai muntah  . Haaaaaaaaaa ... aku x ngandung ea masa nie .... huhuhuhu .... Kang ada lak yang ingat aku da pregnant lagi . Maklum la aku & myluv hubby kan subur !!! hehehe .. ok off topik merepek nie !!! Kitorang xde beli apa pun tapi aku ada la beli barang cikit tapi myluv hubby x tau pun aku beli apa  ... hahaha !!!! Pandai x sorok2 beli barang ??? Ala lelama nanti aku bagitau dia la & masa tu mesti myluv hubby x marah coz benda da beli pun ... kehkehkeh !!! I know my husband very well ... Kalau minta permission awal2 kan membebel x sudah jadi beli je dulu then bagitau kemudian ... that my strategy (",)

 
 Nie dia Mahkota Parade Melaka .... 
aku bagitau kepada sape yag x pernah pegi !!
Bagi aku ok la kalau nak jalan2 dalam bangunan nie tapi dalam dia sama jer macam shopping mall lain .... 

Kuar je dari Mahkota Parade , anak2 da excited nak pegi ke Menara Taming Sari . Ala aku pun excited gak !!!! Cuma tu la kalau kita pegi Melaka nie hari biasa ( isnin - jumaat ) office hour kita kena beli kupon , kalau x nanti kete kena saman . Cian myluv hubby menjajau cari pondok majlis yang jual kupon tu padahal masa tu da nak abih waktu pejabat da... Xpe la myluv hubby kata dari kena saman kan ??? Masa nie ujan da start renyai2 tapi ok lagi la coz kalau x berpayung pun x basah .

nak naik menara taming sari kena beli kupon kat dalam nie ... 
harga tiket boleh tahan mahal la ....
Taming Sari Tower - Melaka Tengah
* waktu operasi :- 10:00 am ~ 11:00 pm
* harga tiket - RM20.00 dewasa/RM10.00 kanak2


jom kita hayati keindahan dan pemandangan keseluruhan tempat bersejarah di Melaka Bandaraya Warisan Dunia UNESCO pada ketinggian 80 meter. Korang mesti teruja melihat keindahan dan keunikan tempat bersejarah seperti Bukit St. Paul, Dataran Pahlawan Melaka Megamall, Pulau Besar dan Selat Melaka.  Sekali naik pasti nak naik lagi ... 
Time nie aku & family masuk saing2 tourist dari china 
baik naik baik turun diorang nie memasing menjerit 
aaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!! hurrmmmmmmmmm ntah pape ntah ....




Nie sebahagian gambar yang sempat snap masa kat atas menara ... Hope u all enjoy !!!!
gambar kitorang ada tapi malas la nak post kat cini ... hehehe ... 

Selepas beronok2 naik menara taming sari , kitorang naik pulak beca . WAHHHHHH !!!!! Nie yang best nie coz aku lum pernah merasa naik beca lagi . Lagipun masa tu jam baru pukul 6 ptg so sempat la kalau kitorang meronda2 Bandar Melaka naik beca sebelum balik ke hotel . Tapi sorry sangat coz x dapat nak upload gambar coz gambar ada kat tab satu lagi . So aku akan upload kat entry seterusnya ok ... Lagipun jari jemari da lenguh la menaip ... Kalau jual popcorn da kayo da nie .. hehehe ...
Eleh sebenarnya itu semua alasan orang da mengantuk  kan ??? Emmmmm ... iye saya mengaku tuan hakim ( tunduk bersalah ) ... Jumpa korang di entry seterusnya !!!! bubai !!!

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment