Wednesday, October 12, 2011

MAsuK hoSpiTaL part 2

Hello hai semua (",) Kita sambung cerita la yek ... Tadi jari dah lenguh tu yang stop jap tu tapi pas pekena biskut kering dengan milo , mata lak ngantuk ... camane tu ??? Tapi xpela aku sambung jela cerita at least xde la aku terus-terusan ngantuk di awal2 pagi nie ... Tadi aku cerita sampai mana ek ??? Jap2 aku cuba ingat balik .... Emmmmmmmmmmmmm ..... baru ingat tadi aku cerita pasal tahap kejakunan aku kan ???? okeyla pas aku mandi tu terus balik ke katil & tengok2 ada bekas ubat & dalam tu 2 biji ubat yang perlu aku makan . Kakak katil sebelah kata tadi nurse letak masa aku tengah mandi . Aku pun amik & telan la ubat tu coz aku tau tu ubat tahan sakit ... Bila dah mandi badan segar la sikit & tiba2 lak rasa rindu kat anak2 . Check top up tengok banyak lagi so aku call la anak aku tanya dia macamane , buat apa , dah makan lum . kaki dah baik belum , adik tengah buat apa .... bla bla bla .... lama gak aku borak dengan anak aku yang sulung coz aku xnak cakap dengan mia coz nanti dia nangis , cian lak kat pengasuh aku nak kena pujuk lak mia tu ....

Malam tu memang aku ngantuk sangat tapi tu la langsung xleh tido coz sana sini suara baby nangis lagi2 baby sebelah katil aku nie , asik nangis jerk manjang tapi mak baby tu punya la sedap tido x nyado anak tu nangis . Tido kejap2 pastu terbangun lagi coz baby katil sebelah asik nangis jerk mungkin haus kot .... Tengah sedap2 tido nurse pulak datang nak check tekanan darah & denyutan jantung baby , adalah 3 jam sekali nurse datang check ... Hisssshhhhhh ngacau betul aku nak tido tau . Nasib baik la xde nyamuk kat HKL nie .... Sebelum tido tu aku adalah bermesej2 dengan myluv hubby coz dia pun x tido lagi walaupun dia tu dah penat gila satu ari nie . Baru dia tau betapa sunyinya rumah bila isteri & anak2 xde .... Tapi myluv hubby tu bukan rindu sangat kat aku pun coz dia lagi rindu kat anak2 coz anak2 memang rapat & manja dengan dia .

Esoknya dalam pukul 7.30 pagi aku dah bangun & aku tengok akak kat katil sebelah tu punya la lena tido . Aku kalau nak ikut memang ngantuk lagi tapi oleh kerana dah nak terkencing sangat , tu yang bangun tu ... Pegi toilet kencing cuci muka gosok gigi , balik katil balik & kebetulan ada nurse ... macam biasalah pepagi kena makan ubat vitamin pastu check tekanan darah & denyutan baby . Dalam pukul 8 pagi , tiba la waktu breakfast & aku memang xleh bla dengan berakfast tu coz roti sebungkus dengan milo , tu pun milo kena kocak sendiri coz dia bagi sorang pesakit 1 sachet . Hurmmmm .... dah tu yang dibagi makan jela , nasib baik myluv hubby ada belikan roti . Kalau x , mau kebulur aku nak membawak ke tengahari . Pas sarapan macam biasala nak buat apa lagi kan ???? Baring jela , dah nama pun kat spital & spital nie tempat orang sakit ... BOSAN !!!!!!!!!!!!!!! X lama pastu doktor datang & tanya keadaan kesihatan aku .... Aku pun tanya la doktor agak2 lama x aku kena tahan & bila aku boleh balik ??? Doktor kata risiko aku bersalin tu 50 50 & kalau aku x bersalin kemungkinan aku kena tahan tu paling lama seminggu & paling cepat aku leh balik pun selepas 4 ari & bergantung kepada keadaan kesihatan aku & baby .... Abih aku tanya la lagi agak2 aku dah nak bersalin ker ??? Doktor kata bila2 masa awak dah boleh bersalin .... Hurmmmmm sabar jela ... Aku xnak duk spital lama2 , dah la jauh dari umah ....

Dalam pukul 11 lebih macam tu aku adalah mesej2 dengan myluv hubby & aku tanyala pendapat dia leh x kalau aku nak minta balik umah ??? Lagipun kat spital nie nurse bukan check sangat pun & doktor pun check pesakit sekali je satu ari . Lebih baik aku rehat kat umah at least aku leh jaga anak2 aku sekali & xdela aku rindu sangat nanti . Myluv hubby kata dia x kisah tapi dia risau gak kalau2 aku balik kang nanti lain lak jadi tapi kalau tanya doktor & doktor benarkan balik , dia pun suka gak coz HKL nie jauh sangat dari umah & dia pun ingat2 lupa jalan nak pegi spital nie . Aku pun apa lagi pas waktu makan tengahari tu aku beranikan diri tanya kat doktor boleh x kalau aku nak minta balik ari nie ??? Mula tu memang doktor kata xleh coz aku punya risiko nak bersalin tu memang tinggi & kalau jadi apa2 nanti pihak spital akan dipersalahkan . Aku pun slow talk la kat doktor yang anak2 aku xde yang jaga lagipun umah aku jauh dari spital nie & aku bagilah gerenti kat doktor yang aku janji kalau in case bila aku balik nanti aku rasa sakit aku akan terus pegi spital banting atau putrajaya . Doktor pun start simpati la kat aku tapi dia kena tanya kebenaran dari MO ( MEDICAL OFFICER ) & kalau MO benarkan baru aku leh balik tapi aku kena sain 1 borang perjanjian ( akujanji sekiranya jadi apa2 pihak spital xkan bertanggungjawap ) . Aku bukan xmau baby aku sihat tapi duk spital nie pun bukan dia check sangat , baik aku balik . Aku pun duduk kejap sementara doktor tu bercakap dengan MO & doktor kata MO benarkan aku balik tapi dia kena check aku dulu samaada aku nie okey ke x okey nak balik . Doktor suh aku masuk bilik khas coz dia nak check samada pintu rahim aku ada bukaan lagi ke x & keputusannya xde bukaan & masih 2 cm ...

Balik katil aku terus mesej myluv hubby bagitau aku dah slow talk dengan doktor & aku dah dibenarkan balik cuma kena kena tunggu sain borang perjanjian dulu . Myluv hubby marah gak mula tu bila aku bagitau aku nak balik coz nanti kang jadi apa2 susah ... Tapi aku berkeras jugak nak balik & myluv hubby pun dah xleh kata apa ...Tunggu punya tunggu dalam pukul 4.30 ptg baru myluv hubby sampai , tu pun 4 kali sesat nak cari jalan masuk ke HKL tambah lak ujan kat area KL nie . Punya la excited nak balik , pas myluv hubby sampai aku terus pegi tukar baju & dah nak bla nie siap dah angkut segala beg2 tup2 doktor kata kena tunggu dulu coz MO x sain lagi borang perjanjian tu & sekarang MO tengah ada 3 operation , x tau siap pukul berapa ..... Cam hampeh betul la ... Hisshhhhhhhhhhhhhh ..................... Aku pun terpaksa la pegi balik ke katil sementara tunggu MO settlekan dia punya operation . Lama gak aku tunggu sampai dah nak dekat 6.30 ptg baru MO tu sain borang tu . Tapi sebelum dia sain , dia brainstorm aku dulu at least aku tau baik buruk balik nie coz conditiom aku x berapa okey lagi . Kira better aku stay la utk 2 @ 3 ari lagi & doktor xleh bagi aku MC lama coz nie aku yang minta balik .... Aku bila dah MO tu bebel2 tu aku angguk2 jela coz aku rasa aku dah fit nak bali kot ....

Lepas kuar spital tu aku memang happy gila tapi dalam masa yang sama aku risau gak kalau2 aku sakit masa kat umah nanti tapi aku tawakal jela & Insya-Allah xde apa2 kot . Masa perjalanan balik tu myluv hubby cakap la apakata kalau kita balik kampung kejap . Mula aku terkejut gak la bila masa pulak myluv hubby nie ada idea nak balik kampung ???? Dia cakap la nak balik kampung nie pasal nak jumpa mak dia dgn mak aku kot2 leh kurangkan dugaan nie . Kira macam minta doa restu la gitu kalau orang jawa punya stail . Almaklum la kitorang dah lama sangat x balik kampung lagipun nenek aku kat kampung tengah x sihat . Aku pun fikir punya fikir last2 setuju jela & pas amik anak2 kat umah pengasuh terus kitorang siap2 balik kampung . Actually xdelah kemas beriya2 sangat coz balik pun kejap aje . Pas kemas2 dalam pukul 11 mlm kitorang pun bergerak la balik kampung . Slow2 bawak kete akhirnya sampai kitorang kat kampung dalam pukul 3 pagi & sampai2 jerk umah mak mentua aku terus tido x dan nak bertanya khabar coz memasing pun dah penat ...

Okeyla cukup la disini cerita aku ... mata kau pun da start ngantuk sesangat nie , mood pun dah x berapa nak ada jari lak dah lenguh balik .... Aku stop sini k .... bebila nanti aku cerita la k kisah sang kancil dgn kekura ...Ehhhh apa kau merepek nie ... hahaha ... Xdela .... Insya-Allah pasni aku cerita lak pasal mia demam .... WASSALAM .....

No comments:

Post a Comment