Tuesday, October 11, 2011

AdMit HosPItAL laGI ???

Assalamualaikum semua !!!!!!!! amacam ente2 semua , ada sihat kah ???? ( ada ke arab cakap macam nie ???) Aku macam biasalah x berapa nak sihat ... Ala kalau dari luaran tu memang nampak sihat sangat , almaklum la aku nie kan suka gelak2 pastu asik ngomel manjang ( mulut banyak macam anak aku ) ... tu yg nampak macam x sakit tu tapi dalaman nie tuhan jerk yang tahu .... Menahan sakit manjang sampai kadang2 tu rasa nak nangis kalau dah sakit sangat tapi sape yang tahu kan ???? Sabar jerk la kan nak wat macamane .... Walaupun aku x berapa nak sihat tapi jari jemari aku nie masih sihat lagi untuk menaip .... hahahaha .... Hopefully korang semua sihat2 macam selalu la ye .... Kalau x sihat tu bawak2 la makan ubat , kalau x check in spital manjang la macam aku nie ... hehehehe ....

Emmmmm ........... aku nak cerita pasal apa ek tadi ??? lupa la pulak ....hohohohoho ... Actually aku ada banyak benda nak cerita tapi tulah bila dah terlalu banyak , dah x tau nak cerita mana satu dulu ... Okla2 ... 1st aku nak cerita pasal aku masuk spital buat kali kedua . Hurmmmm .... mesti ramai antara kawan2 aku nie yang tau kan aku admit spital aritu ??? hahahahaha .... Kelakar siot kalau difikir2 balik .... Mana xnya beriya2 kau naik ambulan macam dah nak bersalin sangat tup2 the next circle leh keje lak .... Pada yang x pernah bersalin mesti pening macamane situasi aku leh jadi macam nie kan ??? Sebenarnya aku pun pening pasal aku pun x tau apa yang terjadi sebenarnya ... hahahaha ... mari kita gelak sama2 .... sape x gelak tu memang sah urat gelak dia dah putus .... kehkehkehkeh ...

Pagi tu aku pegi keje macam biasa je & x aspect pun akan masuk spital . Nasib baik masa kejadian tu aku kat dalam bilik operator , kalau kat kaunter luar mau lagi havoc jadinya kan ???? Cuba korang bayangkan sekarang !!!! Aku xnak bayangkan coz aku akan gelak panjang ... hahahaha ... Pagi tu aku keje dgn eika kat operator & mulanya semua nampak normal sampai la tiba waktu aku nak pegi rehat dalam pkl 9.30 pagi tu tetiba lak aku rasa lain macam . Aku masa tu plan nak makan kat food garden coz bosan la asik makan kat dalam bilik jerk , pastu aku pun kuar la macam biasa & masa tgh jalan2 tu tetiba kaki aku krem pastu perut aku rasa keras sangat sampai nak jalan pun x boleh . Bila aku gerak nak jalan jerk , kaki aku krem & kat kawasan ari2 aku memang sakit giler .... Aku rasa adalah dekat 10 minit aku jalan baru sampai kat food garden tu . Tapi dalam sakit2 tu aku gagah gak makan dulu coz aku dah lapar + aku ada janji nak makan dgn kak juhanis & kak juhanis pun dah sampai . Aku ingat pas makan tu sakit aku ilang la tapi rupa2nya makin sakit & aku memang susah nak jalan , jalan sekejap berhenti pastu jalan balik sekejap2 berhenti sampai semua orang duk tengokkan aku .

Selepas beberapa minit jalan ibarat kura2 tu akhirnya sampai la aku ke bilik operator & rasa sakit tu memang dah x boleh ditahan lagi . Kebetulan pas aku balik rehat tu eika kena ganti bilik vip jap . Aku cuba bertahan & aku tewas( macam pegi perang la pulak ) .... hehehehe ... Aku pun call pusrawi clinic & aku tanya la nape perut aku sangat . Staff pusrawi kata doktor xleh nak check kalau melalui telefon & dia suh datang klinik . Aku pun cakap la sekarang tengah x cukup orang plus aku tengah keje sorang . Staff bagitau dia leh amik aku bawak ke klinik naik wheelcahair tapi aku lak xnak coz malu siot naik wheelchair lagipun aku nie jenis x suka menyusahkan orang ... hehehe ... Pastu aku tahan lagi & aku call la kak umi bagitau situasi aku & kak umi bergegas datang . Kak umi pun datang la bersama2 my bos iaitu pn izura ... hehehe ... Nak xnak akhirnya aku naik gakla wheelchair , kak umi tolak sampai ke pusrawi clinic dengan dieskot oleh Pn izura & shafiq . Kak aida lak kena amik buku merah aku kat kereta coz aku tertinggal ... thanks kak aida (tengah ngandung gak nie ) .... Aku memang malu giler masa naik wheelchair tu coz semua orang tengok ...

Sampai pusrawi clinic terus doktor check & doktor cakap pintu rahim aku dah buka 2cm & risiko untuk aku bersalin tu memang tinggi & doktor decide aku mesti aka wajib dihantar ke hospital secepat mungkin . Mula tu aku fikir nak tepon jerk myluv hubby suh datang amik aku hantar pegi spital tapi last2 selepas AOC beri kelulusan akhirnya aku dihantar ke spital menaiki ambulan . Kalau AOC x luluskan x mau aku pegi spital naik ambulan coz kena bayar sendiri , bukan sikit2 tapi RM250 ... mahal tuuuuuuuuuuuu..................... tambah2 dah le gaji lambat lagi . Kesian aku tengok doktor kat pusrawi tu duk call mana2 spital yg kosong tapi sayang semuanya tengah penuh & ada sesetengah spital tu ada kosong tapi xde alat pernafasan khas utk baby pramatang lak ... ADOIYAI ...... & last choice aku pun terus dihantar ke HKL . Nasib baik la masa dalam ambulan tu aku ditemani oleh kak aida , doktor & sorang staff pusrawi . Tu la 1st time aku naik ambulan sepanjang hidup aku tau . Entah dalam pukul berapa aku x ingat la sampai spital , tup2 dah sampai & aku terus dihantar ke wad bersalin . Bila diorang semua dah hantar aku ke wad , tinggal la aku sensorang ... huhuhuhu .... Masa nak daftar masuk spital tu baru la aku tau selama nie ic & lesen aku xde dalam purse & aku langsung x perasan , last2 daftar la guna kad keje . Tu pun nasib2 je boleh , kalau x jadi warga asing aka PATI la aku ... hihihihi . Dah la tengah sakit pastu kena marah lak dgn myluv hubby , aku diam je la coz dah memang salah aku . Mana x myluv hubby marah , dah sampai kajang kena patah balik ke rumah gara2 nak amik ic aku ... PATUT MARAH KE X TU ?????

Pas daftar , macam biasa la doktor check & buat sesi soal siasat ... hehehe .... Pastu kena la tunggu GL barulah pihak spital masukkan aku ke wad mana ... hurmmmmm ............ lamanya menunggu ... Dan akhirnya myluv hubby pun sampai la dalam pukul 4.30 ptg . Ingatkan pas myluv hubby dah bagi GL tu leh terus masuk wad , rupa2 kena tunggu lagi coz wad 1st & 2nd class dah penuh . Hurmmmmm tunggu la lagi & dalam pukul 5.30 ptg , nurse kata diorang aku tempatkan aku sementara kat wad 3rd class & pas magrib diorang akan pindahkan aku ke wad 2nd class . Aku ikut je la coz sakit aku nie dah x tertanggung lagi . Seingat aku masa tu aku duk katil no 27 kot ... Aduihai ramainya la orang ... Pas myluv hubby anta aku ke katil , dia bagitau pukul 6 ptg dia nak balik coz kesian kat kawan dia temankan dia dari pagi lagi & dia bagitau lagi HKL nie jauh sangat dari rumah & kalau aku ditahan lama sangat kat spital , dia xleh lawat selalu & xleh bawak anak2 . Korang tau x masa tu berjurai2 air mata aku jatuh tau .... sedey gile beb ... Bila aku dah nangis tu myluv hubby pun pujuk la aku , usap2 rambut aku & dia cakap dia akan cuba lawat aku selalu .... Nasib baik masa tu x bawak anak2 coz myluv hubby dah anta anak2 ke rumah pengasuh ... tu pun minta dia tolong jagakan sementara aku kat spital nie ... Bila jam dah menginjak pukul 6 ptg , myluv hubby pun balik & tinggal la aku sensorang kat spital . WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ..................... nak balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! x mau duk spital ..... TOLONGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dalam pukul 8.10 mlm aku dipindah pulak ke wad 2nd class kat tingkat 3 . Wad 2nd class nie kira okey la sikit dari 3rd class tapi penuh sama jerk cuma bezanya tiap2 katil ada curtain pastu kipas lagi banyak , maksudnya sejuk sikit la ala2 ada aircond gitu ... hehehehe .... Aku dapat katil no 35 & yang paling x best coz jauh gila dari toilet .... Bila dah masuk wad pe lagi baring je la duk tengok siling kot2 ada cicak tengah wrestling leh lastik ... hahahaha ... Pusing kanan pusing kiri , duduk kejap pastu baring lagi pastu agak2 dah bosan aku pun bangun la jalan terkedek2 ke toilet coz nak mandi ... badan dah lekit giler ... Ibarat macam orang ulu mana ntah aku macam excited giler coz ternampak KL TWIN TOWER & KL TOWER masa on the way nak masuk toilet tu . Bayangkanlah sambil mandi pun leh senyum2 lagi tu padahal tadi punyala sedey sampai nangis2 bagai .... kahkahkahkahkah!!! Pas mandi , aku buka la sikit tingkap kat area toilet tu coz nak menikmati keindahan lampu2 kat KL TWIN TOWER ... HAHAHAHAHA .... kalau la makcik cleaner nampak nie mesti dia ingat aku nie jakun x pernah nampak bandar KL .....

Okeyla korang ... jari nie macam dah lenguh je dari tadi duk menaip ... jap2 lagi aku sambung cerita ye coz cerita nie panjang lagi , mau 3 ari 3 malam x abis nie nak cerita .... hahahaha .... Korang ikuti tau edisi kedua nanti barula korang tau best x best duk spital yang jauh dari umah nie ... hehehe .... WASSALAM ....

No comments:

Post a Comment