Monday, October 3, 2011

AdUhAI la YAna ...

minum air masak la pas makan ubat .... Yana nie memang susah nak makan ubat , hanya aku jerk yang leh handle dia makan ubat coz korang tau kenape ???? coz ibu yana nie super garang macam singa ...hehehe ... Kalau dengan ayah , sampai ke besok la x makan ubat tu ....

Haaaa nie dia ubat2 yang perlu diabiskan ... ubat tahan sakit , antibiotik & jugak ubat susut bengkak ... ala2 si comel mia nie nak apa la pulak ???

Muka orang tengah sakit ... pic nie aku amik pas aku mandikan yana ... Korang bayangkan la punya la susah aku nak suh mandi coz dia takut air tu kena kat luka kaki dia ... Nak mandi pun siap bagi syarat kat aku . Korang tau apa syaratnya ??? yana cakap " kakak nak mandi tapi ibu takyah syampu rambut kakak nanti kena kaki kakak , sakit "( sambil nangis ) iyela tuan puteri .... hehehehe


Kaki yana selepas dirawat oleh nurse yg x berapa nak profesional .... hihihihi ... iaitu x lain & x bukan sape lagi kalau aku ibu dia ... hahahaha .... Amacam ???? leh jadi nurse x aku ???


Nie lak ubat cuci , cream & kain kasa untuk balut luka ...


Haaaa .... nie dia luka & bengkak kaki yana ... mula aku ingat teruk tapi rupanya xlah teruk mana cuma mungkin doktor suh pegi spital tu untuk scan kot2 ada urat kaki yagn koyak coz luka dalam kita x tau ... Tapi aku & myluv hubby dah bincang & kitorang decide x payah pegi spital coz nanti lagi leceh .... Insya-Allah dalam 2 3 ari leh baik la pastu leh la yana main basikal lagi ... hahahaha




Sebenarnya kejadian dia macam nie ... Aritu sebelum aku pegi keje petang , aku & myluv hubby bawak la anak2 pegi cari barang baby cikit2 kat Econsave Banting . Almaklum la kan situ jerk yang agak murah harga barangnya kan ??? Aku nie x kisah branded @ tidak ... yang penting harga murah , cantik & aku mampu . Lagipun aku tinggal nak cari tuala & barangan mandi baby jerk ... Kitorang sampai Econsave dalam pukul 10.30 pagi & kebetulan lak masa tu hari ahad ....Ya Allah orang punya la ramai dah macam ulat taik da ... tu baru kat luar masa nak parking , lum lagi masuk dalam tapi nak buat macamane kan ... alang2 dah sampai so masuk jerk la ...

Bila dah masuk dalam memang orang ramai & barang2 basah memang murah gile beb .... Aku dengan myluv hubby apa lagi memula tu kitorang pegi bahagian ikan coz aku nak beli ikan & myluv hubby lak nak makan udang pastu kitorang pegi lak bahagian buah & aku amik la buah epal 10 biji & buah oren 10 biji . Aku ingat nak gak amik buah anggur coz mia suka makan tapi tengok2 tinggal yg rosak jerk ... hurmmmmm ... xde rezeki mia la tu .... Time nak timbang memang x best coz dia punya que teramat la panjang , adala 10 minit berdiri untuk menimbang . Yang aku sakit ati nie bila sesetengah orang x tau nak beratur tetiba jerk muncul nk timbang barang dia dulu ... Hangin jerk aku tapi nasib baik la india ... Bukan sorang yg buat macam tu tapi adala 3 orang & semuanya orang india ... hurmmmmm x tau nak kata la .... Pastu pusing2 cari barang tup2 jam dah pukul 12.00 tengahari & kitorang pun cari la kaunter nak bayar ... Hurrmmmmmmmmmmmmmm sekali lagi kau dia punya que .... panjang gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lepas kuar dari Econsave , myluv hubby singgah lak ke MCD coz yana nak makan burger plus aku pun x masak ... hehehe ... Tupun kitorang tapau jerk coz takut x sempat sampai umah . On the way nak balik tu kitorang singgah la umah pengasuh aku coz aku nak bagi dia duit cikit . Iyela dia dah tolong jaga anak aku masa aku masuk spital aritu . Yana nie dia punya perangai kalau dah sampai umah pengasuh tu memang susah nak balik pasal ada ramai budak kat situ & budak2 tu anak pengasuh aku tambah lak ari ahad kan so selepas pengasuh aku pujuk2 , myluv hubby pun bagi la yana tinggal jap kat umah dia . So tengahari tu aku & myluv hubby balik umah dengan mia jerk la .... Sampai umah pun dah dekat pukul 1.30 petang & aku terus siap2 pegi keje ....

Petang tu masa kat tempat keje aku ada call pengasuh aku tanya pasal yana & dia ada bagitau kaki yana masuk dalam rim basikal . Aku pun xdela pikir apa coz aku ingat x teruk & balik tu baru aku tau yang luka dia agak teruk . Part yang lucu tu bila dia nampak jerk muka aku , mencurah2 air mata dia nangis konon2 sakit la tu ... hahaha sian lak aku tengok muka dia ... hehehehe ... Balik keje tu terus bawak yana pegi klinik , iyela mana tau luka teruk ke kan jadi xde la memalam nanti menjajo cari ubat lak . Ayat best yang xleh bla dari yana " kaki kakak sakit sangat nie , kakak nak pegi spital " ( sambil nangis sepenuh hati ) . Lepas pegi klinik terus balik umah coz nak anta kak aida sekali ... Sampai jerk umah terus tukarkan baju yana & time nie ngada2 yana nie datang almaklum la orang tengah sakit . Nak buang air kencing pun nak minta aku dukung , humm ... sib baik la tengah sakit kan .... Nak naik katil pun minta dukung .... Geli ati pulak aku perati yana nie tau tapi dalam masa yang sama aku kesian lak tengok dia cuba jalan terdengkot2 .... Hati ibu kan ??? hanya ibu2 jerk yang tau .... hehehehe

No comments:

Post a Comment