Friday, October 29, 2010

my rutin harian

Cycle nie aku keje kat CP kaunter seorang diri ... sepatutnya aku dgn Dilla tapi oleh kerana x cukup org aku duk le sesorg .... huhuhu sedey tau . Kat CP kaunter nie ada time2 dia memang busy ckit tapi it okey coz i think i can handle it . Semalam pas keje pagi balik pkl 3 ptg rasa macam nak transit jek tapi myhubby lak suh balik pasal dia nak main volleyball kat Kota Warisan petang tu ... Aku malas nak balik pasal aku rasa penat plus ngantuk sesangat . Kalau aku balik umah for sure punye aku xleh nak tido walau untuk seminit dua pasal nak kena kemas umah la , masak la itu la ini la ... hissss macam2 la tambah2 kalau lelaki yg jaga anak , anak ajela yg dia jaga tapi umah dah macam kapal karam .... Kadang2 kalau dah badan nie penat tu rasa nak mengamuk jek tapi sabo jelah .... nasib baik la aku nie penyabar sikit tapi kadang tu terlepas jugak aku mengamuk ... bila dah reda marah tu sian pulak aku kat hubby ... sori sayang ....

Petang tu aku balik memang sakit ati cikit la pasal dgn umah yang bersepah2 .... dgn pinggan yg berlonggok kat singki , mainan anak jgn cakap la merata bersepah .... tension betul . Memang aku mengamuk .... Sebenarnya aku mengamuk bukan apa ... dah la umah bersepah2 pastu baju pulak ada 2 bakul x berbasuh . Actually baju2 tu aku yg basuh masa aku rest off tapi masa tu pulak ujan & cuaca lak x menentu so aku tangguh la basuh pasal kalau dah ujan jek mane aku nak sidai baju2 tu ??? tu pasal la baju tu berlonggok2 .... Harap2 la sok balik aku boleh baju at least 1 bakul dulu ....hehehehe ...

Dua tiga menjak nie aku x tau la nape aku nie macam malas semacam jek ... mungkin pasal badan aku penat giler kot ... Iyela mana xnya .... dgn keje dgn anak macam2 la sampai masa rehat untuk diri sendiri pun xde ... Nak rehat sgt pun xleh jugak pasal anak2 aku nie masih kecik lagi ... selagi diorg x tido selagi tu la karenah diorang ... tiba2 pulak rindu masa zaman2 bujang dulu , bangun pagi celik mata jek nenek dah wat sarapan tinggal makan jek pastu pas sarapan x tau nak watpe sambung la membuta sampai tghari .... huhuhu . Dulu nenek selalu membebel kat aku kalau aku membuta sampai tghari , dia kata sok dah kawin ada anak baru la ko tau macamane .... Betul kata nenek .... Kadang2 aku terfikir gak la ... kan best kalau aku bujang lagi ...hihihihi ...

Pagi nie balik first thing yg aku nak wat ialah basuh baju then baru la wat sarapan ... Pas sarapan baru mandikan anak2 then baru masak tghari ... Hhmmmm ... nak masak apa yek tghari nie ???? hari2 masak sampai dah abis idea nak masak pe ..... Rasa2 macam nak masak sotong tapi tgk la apa yg ada nanti . Yg penting aku kena masak pasal myhubby ari nie keje petang ... sian pulak nanti dia lapo , dah la kat balai bomba tu xde kantin tempat makan .

No comments:

Post a Comment