Friday, August 3, 2012

SweeT jOurNey FroM KLIA To BatU PahAT

Asslamualaikum semua ... (",)

Helo2 hai apa khabar semua ??? sihat ??? Aku alhamdulillah sihat seperti selalu la walaupun sekarang nie aku da x tahan da nie ... X TAHAN SEJUK LA WEI !!!!! Sejuk gila kat kaunter nie ... Kalau la ada remote kat tangan aku nie , sekarang juga aku off kan ... sejuk giler !!!! giler sejuk pun x macam nie tau ... hahahaha ... Tapi kan dalam aku duk cakap sejuk2 nie aku tengok setengah2 orang tu selamba je tido kat epot nie ... dengan xde selimut xde bantal cuma beralaskan kerusi dengan berbantalkan lengan jer .. tu pun diorang leh tido lena ... x sejuk ker korang nie ??? tebal betul kan kulit korang ... hihihihi ... jangan marah ye saya gurau je .... hahahaha ...

Hurmmm korang ... last entry aritu kan aku citer aku plan balik kampung naik bas kan ??? Alhamdulillah semua yang dirancang berjalan lancar & jutaan terima kasih kat korang2 yang mendoakan aku . Thanks sangat !!! Pagi tu aku plan nak minta balik awal dalam pukul 6.40 pagi coz aku nak solat subuh dulu pastu terus la gerak naik tren . Tup2 dalam pukul 6.15 pagi gitu , Isz ( yang mengantikan tempat aku ) dah sampai kat kaunter . Aku mula tu pelik la gak nape dia sampai cepat sangat tapi rupanya dia sian kat aku takut aku x sempat & tertinggal tren . Alamak sweeeettttttnyerrrrr !!!! thanks beb !!! Tapi aku segan la pulak nak kuar kaunter awal2 sangat so aku relax la dulu & dalam pukul 6.30 pagi baru la aku gerak masuk dalam untuk solat , tukar pakaian & dalam pukul 7 pagi terus aku gerak ke ERL kaunter . Sampai je kat kaunter pembelian tiket aras 3 tu , kawan aku da pesan da jangan nampakkan sangat yang aku x tau at least xde la nanti dia gelakkan aku .... hahahhahaha !!!!

Aku sampai kat kaunter tren transit tu dalam pukul 7.05 pagi &  konon la nak cover line aku ucap la selamat pagi ... cam hampeh je budak tu langsung x jawap apa ... taik tul !!! Aku pe lagi terus la buat muka ketat . Putrajaya ... terus budak tu tekan RM6.20 & aku bayar pastu aku amik tiket terus bla .... Terus aku turun bawah tunggu la kejap lagi . X lama pastu tren pun sampai & yang kelakarnya aku nie dah ingat da kat kepala otak kalau nak masuk kena tekan button merah yang kat pintu tu tapi tu la tetiba la pulak malu !!! malu ke segan ???  Nasib baik la ada brader tu tekankan tolong tekankan button ... kebetulan dia pun nak masuk gak ... hahahaha ... Masuk2 dalam tren terus duduk ... pas seminit macam tu aku toleh kiri toleh kanan tengok hai mana semua orang xkan dalam tren nie aku sorang je yang naik ??? hah lantak la !!! X lama pastu aku nampak brader yang tolong tekankan button untuk aku tu .... Rupa2nya abang tu memang keje dia maintenance tren  tu ... Ya Allah malunya aku masa tu .... patut la aku dengan dia je yang naik tren tu ... da la masa tu baru pukul 7.15 pagi ... hahahaha !!!!!!!

Tren gerak dari KLIA dalam pukul 7.22 pagi .... Hurrmmmm best gak kan naik tren nie ... huhuhu ... teruja la sekejap !!! Selepas 5 minit tren pun sampai la Perhentian Salak Tinggi & ramainya orang yang naik , turun xde ... hihihihi ... Member aku cakap dari KLIA ke Putrajaya dalam 15 minit  so aku pun layan la perasaan sambil menikmati pemandangan pagi , xde la apa sangat pun cuma pokok kelapa sawit je banyak ... wakakakakaka !!!  Bila tren da nak dekat sampai stesen je hati aku da berdegup kencang da . Ada x orang lain lagi yang nak keluar selain aku ??? Aku bukan apa ... malu nak bangun tekan button ... hahahaha !!! Sampai je stesen Putrajaya aduhai lega coz ramai orang yang nak naik so  x payah la aku malu nak tekan button pasal selain aku ada orang lain gak yang nak kuar .... hehehehe ... Tapi punya la ramai orang yang nak masuk sampai aku nie pun x cukup laluan nak kuar . Diorang nie pun satu hal , bagi la orang yang kat dalam nie kuar dulu .... haissshhhh aku lesing kang baru tau !!! Patut la orang Malaysia dapat NO 34 daripada 36 negara dalam kesopanan & kesusilaan .... hahahaa .... Korang x caye ??? Korang wajib percaya !!! hahahaha ....

Lepas je turun tren aku tengok2 jam baru pukul 7.50 pagi .... Legaaaa !!! So dari tren stesen kena lak pegi stesen bas . Ala x jauh sebelah je ... Naik je escalator sampai atas jalan terus turun balik ke seberang sampai la stesen bas . Cari la pulak kaunter tiket transnational untuk tukar dengan pas sementara , kan ke aku beli tiket online ???  Mula tu aku rasa cam nak hempuk je beg aku atas pale budak kaunter tiket tu tau  . Mana xnya , pas aku tukar pas sementara dengan tiket sebenar aku tanyalah dengan budak tu untuk bas transnational nie nak tunggu kat mana ??? Dia kata tunggu la situ2 ... Aku pun tengok belakang toleh kiri toleh kanan ... dalam ati situ2 mana ??? xkan aku nak diri bawah jambatan nie kot ??? Da la xde tempat duduk ... Xkan aku nak tunggu kat jalan2 keluar masuk teksi dengan bas nie ??? Aaahhhhhhhhh budus la la budak nie , baik aku tunggu kat stesen bas tu ada tempat nak duduk .

Jam masa tu dalam pukul 8.05 pagi , tengah aku duk2 berangan update FB tetiba lak masuk msg dari kawan aku tanya aku katne ??? Baru je aku menaip nak balas msg dia tetiba dia dah terpacul kat depan idung aku .... hey Tik !!! bukan kata nak balik kampung petang semalam ke ??? Rupanya dia pun balik kampung gerak pagi nie ... hahahaha .... Ada la aku kawan !!! yeeehuuuuu !!! Sempat la jugak kitorang berposing amik gambar sekeping dua buat kenang-kenangan  . Tu pun amik pas kitorang kuar dari toilet .... kuikuikui ... Bas Tik gerak pukul 8.30 pagi pegi ke Kelantan . Tik naik bas Mahligai Express bas 2 tingkat ... cam best je kan ??? Tapi lama tu dari Putrajaya ke Kelantan lebih kurang 8 jam  ... Omak aiii mau pipih punggung bila sampai tu ... kehkehkeh !!!

Bila bas Tik da gerak tinggal la aku sorang ... huhuhuhu ... Tik tok tik tok jam dah pukul 8.50 pagi tapi bas aku xde nampak2 lagi . Aku da start risau da mana la tau kot2 bas tu da tinggalkan aku ... huhuhu ... Tapi x mungkin coz bas tu pukul 9 pagi kan ??? Tunggu punya tunggu akhirnya bas yang kunanti2 pun sampai . Termasuk aku 2 orang je penumpang dia ... hehehe ... tapi bas nie ada 4 perhentian sebelum sampai Batu Pahat . Bas nie kira okey la tempat duduk cantik pastu wangi & ada aircond cuma tempat duduk dia xde penyandar kaki ... lenguh tu kaki terjuntai je .... Mula2 bas gerak memang la mata aku celik tapi x lama tu terus aku terlena . Aku x ingat sampai mana tapi tetiba aku leh tersedar pasal aircond dia sejuk sangat ... nyesal aku x bawak sweater .... 

Sedar kejap tertido balik pastu terbangun balik pasal badan da x tahan sejuk . Pusing kiri pusing kanan ... terbangun tertido ... Bas pun sampai la Batu Pahat & aku pun excited la sms myluv hubby suh amik kat stesen bas tapi .... lepas ada signboard Batu pahat tetiba lak ada Semerah , Batu Pahat . Aku stay cool lagi tapi pastu Bagan , Batu Pahat ... aku still relax ... pastu Peserai , Batu Pahat ... aku da gelabah da ... Bila nak sampai bas stand Batu Pahat nie ??? Jauh lagi ker ??? Ahhhhhh sudah ... mengamuk la myluv hubby nie kalau dia sampai2 aku xde lagi .Da la myluv hubby bawak Yana dengan Mia .  Baru je aku nak taip msg kat myluv hubby bagitau aku x sampai lagi  leh pulak aku nampak bangunan bus stand Batu Pahat .... Yahoooooooooo aku dah sampai Batu pahat !!!! Adoihai la naik bas memang sakit seluruh badan ... naik kete selalu lebih kurang 3 jam je , nie naik bas 5 jam !!! naik pedih tongkeng punggung aku dibuatnya .... ahaahahaaa !!! Pasni nak naik bas lagi ke balik kampung ???? Hurrmmmm xtau lagi tapi mungkin tidak kot ... hehehehe ... Mungkin pasni nak test naik keretapi lak turun kat Kluang ... haahahaha ....

Ok bye2 ... wait for next entry ye ...

-WASSALAM -

No comments:

Post a Comment