Saturday, August 14, 2010

today story ...

Rasanya macam sekejap jek puasa tup2 hari nie dah masuk hari ketiga puasa . Masa terasa pantas berlalu walaupun kerja pagi nie aku rasa masa berjalan macam slow jek , mungkin pasal aku kerja pagi kot . Apa aku cakap nie ??? pening2... Hari nie aku kerja syif pagi and yang malangnya hari nie aku datang lewat ke tempat kerja ... hahahaha . Tulah balasannya kalau pas sahur kita tidur balik ...hehehe . Actually hari nie aku bangun pkl 4.30 pg pasal nak masak untuk juadah bersahur . Pung pang pung pang aku masak kul 5.00 pg siap . Pas siap masak aku kejut le hubby & adik aku untuk bangun sahur . Makan sahur bukan lama manapun , sekejap jek . Pas sahur aku tengok le jam ... Tengok2 jam baru pukul 5.20 pg so dalam ati dah terdetik , nie ada chance tidur jap nie ... hehehe . Aku pun apa lagi set le jam kul 6 pg . Sedang aku syok2 tidur tu , aku tersedar ... sedar2 jek aku tengok ke luar tingkap . ALAMAK AKU DAH LEWATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT ... aku bangun kul 7.30 pg beb ... kuikuikui ...

Masa sedar dari tidur tu aku panik pasal aku tak tau nak wat mana satu dulu ... nak mandi dulu ke nak mesage bos dulu .... Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tension ..... Aku duk tenangkan diri dulu pastu aku amik phone tapi aku xtau nak bagi alasan apa aku lewat . Last2 aku message jek la aku gtau aku lewat pasal terlajak tidur , pastu aku pun pergila mandi . Pas mandi nak make up la ... sekali anak yang kecik tu bangun pulak ....eeeeeeeeeee leceh tul la nak kena watkan susu pulak . Dah la aku bangun lambat .

Gerak dari rumah dalam pukul 8 pg so sampai jek airport kul 8.30 pg . Dari level 5 pintu 4 aku nak masuk ke ofis , aku jengah2 tengok kaunter kat ID , apsal tak ganti lagi ... ke mata aku yang bulau nie ... mane budak2 syif aku , ke aku salah syif nie ? Rupa2nya briefing habis lambat pasal TM masuk briefing ... legaaaaaaa .... Akhirnya dapatla aku join kak ija dan kak zue bersama2 ke kaunter satelite . Diorang pun pakat gelakkan aku .... huhuhu .

Kerja kat satelite kaunter nie okey la ... kadang2 bz kadang slow ckit . So far kerja xlah penat mana cuma boring la pasal hari2 menghadap benda yang sama tambah pulak puasa . Kerja dengan kak ija & kak zue setakat nie seronok pasal diorang nie ada banyak cerita tambah2 kak zue , best la ... dalam pkl 11 pg kot aku pun da x ingat .. aku pergi la ronda2 dengan budak baru si nadia dgn sorang ambassador ntah sape nama dia ek .. aku lupa nak tanya la .... ronda punya ronda rupanya ada 1 jam jugak kitorang berjalan . Patut le penat .... puasa pulak tu ... Rupa-rupanya banyak dah perubahan kat satelite building nie , maklum le dah dekat setahun aku kat LCCT kan . Dulu xde sofa2 nie tapi sekarang usahkan sofa tv pun ada banyak . Kalau dulu cuma sport lounge jek sekarang nie news lounge ada ... movies lounge pun ada . Kira x berapa boring la pax kalau transit lama kat KLIA nie . Best2 ...

Dalam pukul 12.30 tghari aku kena masuk ofis kak hin jap pasal nak kena amik uniform . Geli hati pulak pasal dah le aku x pergi ukur tup2 ada pulak uniform aku ... hehehe . Nasib baik muat2 . Pastu lepak jap la kat operator borak2 ckit dengan kak yati maklum le mata boleh tahan jugak ngantuk nie ... Sejak bermulanya puasa aku tengok ramai kawan2 aku yang gigih berniaga , macam2 diorang jual sampai aku nie pun dah x tau nak beli dengan sape ... baju aku dah beli satu , kuih pun aku ada order , kerepek pun ada order gak ... cuma bila kak hin tunjuk brooch tadi aku kenan nak order gak tapi takut lari bajet lak . Kalau aku beli brooch tu leh la aku bagi kat mak dan mak mentua aku .

No comments:

Post a Comment