Friday, August 6, 2010

penat & tension ...

ngantuk giler nie tau .... penat pun iye jugak ...

tunggu turn aku rehat jap lagi nie ...

Hari nie aku kerja pagi pastu sambung malam pulak ... aduhai malasnya nak bangun pagi . Bangun pun tadi lewat ckit , harap jek set jam pkl 6 pg tapi bangun pkl 6.20 pg jugak ... hehehe . Bangun mandi2 pastu siap2 pergi kerja . Macam biasalah hubby aku hantar pergi kerja sementara aku lum ada lesen nie , amik pun x lagi ... Ntah bila nak amik pun x tau mungkin dalam tengah bulan ogos nanti kot ... Nie hubby hantar aku terpaksalah tinggal anak2 kat umah berdua lgpun diorang tengah tidur , cian pulak nak kejut . Hopefully diorang x nangislah pasal aku dah bagi diorang susu . Bye yana bye mia ... ibu pergi kerja dulu .

Sampai klia dalam pkl 7.30 pg , nasib baik sampai awal kalau x nasib akulah kena potong merit ... hehehe . Pas briefing terus masuk kaunter , briefing pun abis lambat pasal En Man ada , cian budak malam balik lambat , sori ... Hari nie kira okeylah kerja pasal kerja dengan kak eja & sofea . Diorang pun sempoi jek ... best2 ... Budak baru pun ramai ditambah dengan staff ambasador arab lagi . Tambah ramailah kat kaunter nie . Pagi nie kerja banyak sangat event . Kalau dah banyak event tu paham2 jeklah kan top2 managment semua turun ... paling manis aku dapat lah menatap wajah Tan Sri Bashir .... hehehehe ( acah jek ) . Lama dah x nampak dia ... situasi kat kaunter kejap ok kejap ko pasal sistem ois ni dah mengong tahap cipan nak beranak tapi yang kuar cuma kentut jek , tension2 ... Dah la semua public phone out of service . Sabar jelah ... Kaunter x berape nak bz lah just ok je . Rehat hari nie x best langsung pasal makan sorang2 xde kawan . Makan pun x abis ... huhuhu . membazir2 ....

Pas makan terus naik kaunter . Hari nie aku kerja attand macam2 orang tapi nape ek hari nie aku rasa macam best jek kerja , kira mood baik laaa ... Dalam pkl 1 lebih aku ada attand 2 orang iran . Diorang nie ada ilang satu beg yang berisi document penting . Beg tu ilang kat L3 dekat area digi centre . So aku tanyalah kat dia dah wat polis report lum . Polis report dah wat tapi biasa lah semuanya atas kertas jek tapi xde apa2 tindakan . Aku call lah balai polis , nak tau apa diorang jawap .... diorang kata kalau nak cari jugak kena contact sec mahb . Bagi aku lah , kalau korang xleh wat pape baik xyah wat polis report kat korang ... baik terus wat report kat sec mahb jek . bonggok tul ... Aku call pulak soc minta kalau2 diorang leh check cctv , HAMPEH .... tapi xpelah pasal yang aku tau nak tgk cctv mane leh suka2 kena ada surat baru diorang leh check betul2 . Lagipun kat AMC tu bukan semua orang boleh masuk . Part yang paling best bila orang iran nie cakap nak bagi reward rm1000 kalau ada sape2 jumpa document tu .... hahaha . Bestnyer kalau aku yang dapat , macam2 aku leh beli ...

Tak sabarnya nk balik ... penat giler lagipun pasni nk pergi HQ pulak . Syukur Alhamdulillah semua urusan dah settel . Odw nak masuk simpang seri ehsan tu tiba2 hubby aku berhenti . Aku ingatkan apa , rupanya hubby aku nak test aku drive ... huhuhu . Best le dapat pegang stereng walaupun ni adalah kali ke3 tapi hubby aku nie asik bebel jek , tension2 ... Dia nak ajar aku bawak kereta tapi bebel macam lah aku nie dah lama bawak kereta . Dah nama pun x pernah bawak mestilah x berapa nak pandai ... bengong ...

Sampai jek umah aku terus masuk salin baju & my beloved hubby wat kejutan lagi ... dia masak siot . Ringan sikit kerja aku ... Aku tidurkan anak2 aku kejap pastu mulalah tugas aku kemas umah , maklum le hubby aku nie x berapa pandai nak kemas umah . Paham2 jeklah yek ... Settel semua kerja dapatlah aku relax dalam sejam sambil tengok tv , hubby aku pulak pergi training volleyball kat kota warisan .

Dalam pukul 7 ptg aku mandikan anak2 aku pasal aku nak bersiap pergi kerja . Aku x mau lah tinggalkan anak2 comot cemot walaupun diorang sebenarnya ngantuk lagi nak tidur ... hahaha . Rasanya tu jek lah untuk hari ini , penat dah jari ini menaip ...

No comments:

Post a Comment