Monday, July 4, 2011

One upon the time ......

Salam semuanya ..... (",) sihat ker ???? Harap2 sihat la ye walaupun mungkin ada yg tengah x berapa nk sihat contohnye macam aku nie haaaa ..... sejak 2 menjak nie asik sakit pinggang jerk tapi alhamdulillah setakat nie aku masih lagi mampu bertahan .... hehehehe .... tahan sangat la tu .... hahahaha ..... nak wat macamane kan penyakit cari sendiri ... kehkehkeh .... korang paham x aku cakap apa nie ???? ala kalau x paham tu buat2 paham jerk la ye ..... kahkahkahkahkah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ujung bulan lepas aku adalah amik cuti untuk balik kampung .... alhamdulillah plan aku dapat gak balik kampung almaklumlah dah 3 bulan aku x jengah kampung ..... So far semua sihat expecially my mom & mak mentua la kan .... Nak kata aku nie rindu kampung x jugak pasal aku pun x tau macamane rasa rindu kampung tu ... hajat aku balik tu untuk jenguk2 mak & mak mentua aku disamping bagi diorang nie lepas rindu kat cucu diorang .... Sape lagi cucu diorang yg paling jauh kalau bukan anak2 aku .... yana & mia ... hihihihi . Tambah2 lak sekarang nie mia dah makin aktif .... dah pandai cakap sikit ..... tu yg biasanya dirindu oleh nenek2 diorang nie .....


Aku rasa aku gerak dari umah aku menuju ke kampung dalam pukul 4.30 ptg .... almaklum le aku kan masa tu baru balik keje malam pastu balik2 jerk terus membasuh baju yg dah berbakul2 .... Siap2 basuh sidai dalam pukul 11.30 pg aku lepak jap pasal mata aku super2 ngantuk tuhan jerk la yg tau ..... Anak2 jangan tanya la ye pasal tu dah tugas myhubby tuk jaga .... hahaha .... Aku terlelap tu adalah dekat 3 jam . Bangun jerk dari tido terus angkat kain baju pastu packing2 baju lak ..... pastu kemas umah cikit2 buang sampah apa yg patut pastu mandi .... Lepas mandi tu baru la terasa badan tu segar cikit .... siapkan diri siapkan anak2 .... Myhubby macam biasalah tugas dia , bila aku dah siap2kan semua barang kenalah lak dia susun dalam kete ..... kali nie kitorang balik naik kete viva pasal kete iswara myhubby rosak ..... huhuhuhu ....


Pukul 4.30 ptg kitorang gerak dari umah pastu isi minyak siap2 dgn beli makanan cikit2 tuk wat kunyah2 dalam kete .... Myhubby macam biasalah tugas dia utk check condition kete .... almaklum la nak jalan jauh tu .... Kitorang biasanya kalau balik johor mesti ikut highway coz senang ..... Tapi aku x tau la kenapa aritu kitorang balik kampung dari highway nilai sampai highway yong peng dekat 7 excident kitorang nampak & yg paling teruk tu ada satu kete tu hangus terbakar .... pemandunya kitorang x tau la selamat @ tidak . Jalan jem xleh nak cakap la cuma nasib baik la jem tu x lama , kalau x mau berkematu bontot aku duk dalam kete ditambah pulak dengan anak aku yg sulung yg asik menceceh jerk x renti2 bercakap ....


Haaaaaaaaaaaa cerita bab jalan jem teruk nie , aku adalah mengalami 1 situasi paling teruk yg mana aku x pernah alami sebelum ini ... DRIVER BAS B***H NAK MAM**S C*L*K* S*W*L SENGAL UBI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dah le jalan tu dua lane pastu dah tengah ada exciden mestilah jalan jem ..... masa tu kete aku kat lane kanan & bas nie kat lane kiri .... Kenderaan berat yg lain semua kat lane kiri termasuk bas bodoh nie tapi tetiba lak driver bas bodoh nie idupkan signal nak masuk lane kanan ... dah terang2 jalan jem ko sesuka ati jerk buat jalan nie macam bapak ko punya ... apa ko ingat ko sorang ker yg bayar tol & nk cepat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Myhubby memang xnak bagi masuk pasal dah memang ko bas ko duk la kat lane kiri .... pastu yg paling buat aku menyirap , bas bodoh nie terus nk himpit kete kitorang seboleh2 dia nk masuk lane kanan kira lagi beberapa inci jerk nak kena side mirror .... Myhubby pun bengang terus bunyikan hon sekuat2nya ...... Korang tau x apa driver bas bodoh nie buat ???????????????????????????????? Dia keluarkan PENUMBUK !!!!!!!!!!!!!!!!!!! pastu aku tengok kat jari dia ada pakai cincin batu .... memang sah orang melayu ...... Korang tau darah aku masa tu dah naik turun dah memang marah giler la ..... ikutkan ati nak jerk aku tembak driver bas bangang tu dengan senapang unta .... Lepas jerk jem tu bas bodoh nie pegi pulak lane kiri ... tambah2 berhangin la aku .... myhubby kejar bas tu pasal aku nk tengok sangat muka driver bas bedebah tu ............ Bila aku nampak jerk muka driver bas bodoh tu terus aku buka tingkap & jerit .............. BODOH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Akhirnya alhamdulillah sampai jugak kitorang kat kampung selepas 3 jam perjalanan ..... & yg paling penting kitorang selamat sampai ... Sampai jerk umah mak mentua borak2 jap ilangkan penat pastu mandikan budak2 & tidooooooooooooooooooo ..... hahahahahahahahaha .


Kepada driver bas yg bodoh nie bawak2 la g kelas memandu lagi pastu jangan duk pikir ko besar ko leh buat suka suki kat jalan raya .... No wonder la bas kalau exciden tu teruk2 ... pasal perangai drivernya yg otak x betul ... Ko bawak bas bukan bawak nyawa ko sorang .... ko bawak banyak nyawa so beringatla cikit .... kalau ko bawak nyawa ko aku pun heran kalau ko bawak bas macam orang giler ......

No comments:

Post a Comment