Saturday, December 26, 2009

luahan hati ini

petang nie aku tak tau le kenapa aku tiba-tiba bad mood ... adakah kerana aku memikirkan terlalu banyak masalah . memang tengah banyak masalah pun ... actually hari nie aku keje pagi sampai pukul 3 ptg , pastu sambung keje malam pukul 9 mlm . selalunyer aku transit jek kat airport coz malas nk balik umah . tapi hari nie hubby ajak balik coz dia nak anta adik dia balik nilai . aku nie malas nak cakap banyak jadi ikut jelah . lagipun anak aku ada kat umah , adik ipar aku tolong jaga .
hubby aku anta adik dia dalam pkl 4.30 ptg so dapat le aku tido jap , tu pun pas siap kemas-kemas umah . tido time-time ujan ni memang syok . sedar je dah pukul 6.30 ptg , tu pun bila hubby aku sampai umah ... huhuhu ... bangun terus mandikan anak dara aku yang sorang nie coz jap lagi aku lak nak siap pergi keje . yang aku geram sangat kat hubby aku nie , dia cakap kat aku pkl 7.30 ptg mesti dah kuar umah tapi bila aku suh dia siap-siap dia buat dek jek .. then bila jam dah pkl 7.15 ptg , sibuk pulak nak suh aku gosok seluar keje dia . angin betul aku .. aku malas nak layan last-last dia gosok sendiri .
dah le kuar umah lambat , sibuk pulak nak berhenti kat petronas cari jajan (snek ) untuk anak . hai .. tambah geram la aku tapi aku sabo jek lagi . lagipun malas nak cakap banyak takut gaduh pulak . dari umah pengasuh sampai le ke klia , aku senyap je malas nak bercakap coz aku nie kalau dah bersuara kang lain jadinyer . pas anta anak kat pengasuh , aku sampai klia dalam pkl 8.15 mlm . memang dah sah-sah aku lambat coz bas ke lcct dah gerak pun .... sabar jelah hati .
akhirnyer aku naik bas ke lcct pkl 8.40 mlm dan tiba di lcct pkl 9.03 mlm . tension-tension .... oh tuhan , tolong le hati hambaMU yang tengah marah nie.

No comments:

Post a Comment